Linux

Groep:
Registered Users
Ik hoop dat hier wat linux fanaten zijn ....... want euhm ik zelf ben wel geintresseerd in linux, en heb er vroeger even mee gewerkt dus als er hier een paar zijn ... wil ik er wel wat vragen aan stellen wat tips enzo hé

Gepost op: 12-02-2007 21:13
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Linux
Elite
Groep:
Registered Users
Admin
Linux is de algemeen gebruikte naam van een familie op Unix geënte besturingssystemen. Linux is vrije software en wordt onder de GPL verspreid: alle onderliggende broncode is door het publiek vrij te verkrijgen, vrij gebruiken, wijzigen, kopiëren en verspreiden. Dergelijke systemen, Linuxdistributies, zijn zowel gratis te verkrijgen als bij meerdere bedrijven te koop, dat laatste vaak met extra's zoals ondersteuning, handleidingen en extra (soms "niet-vrije" software.

Vanwege de wortels die het systeem heeft in het GNU-project, en omdat de meeste (maar niet alle) Linuxdistributies vitale onderdelen uit het GNU-besturingssysteem halen, geven sommige gebruikers en ontwikkelaars de voorkeur aan de naam GNU/Linux. Over de naamgeving is enige strijd gaande binnen de Linuxwereld; zie verderop. Degenen die GNU/Linux zeggen, reserveren de naam Linux alleen voor de Linuxkernel, het "hart" van het besturingssysteem. De meerderheid van de gebruikers noemt het volledige systeem echter simpelweg Linux. Meer informatie...

Gepost op: 12-02-2007 21:21

Re: Linux

Groep:
Registered Users
uhu, ja weet ik ik heb zelf ook enkele distributies op men pc staan en zou graag die op cd zetten. Maar euhm er bestaan toch cd's van 700 of groter MB hé? en moetk ik die dan één voor één erinsteken en doet die pc dan de rest ? of hoe zit dat eigelijk in mekaar? want ik heb enkel nog maar via shell programma met linux gewerkt

Gepost op: 13-02-2007 12:21

U mag onderwerpen bekijken.
U mag geen nieuwe onderwerpen starten.
U mag geen reacties plaatsen.
U mag uw berichten niet bewerken.
U mag uw berichten niet verwijderen.
U mag geen nieuwe polls toevoegen.
U mag stemmen in polls.
U mag geen bestanden bijvoegen bij uw bericht.
U mag posten zonder goedkeuring.

[Uitgebreid zoeken]

Login
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Remember me

Wachtwoord vergeten?

Registreer u Nu!
Instagram Live
Nu op BCX Facebook Page
Premium Partners

Hometown Hottie